آموزش ترید رمزارزها

نقش ترس و شهود در معامله گری

ترس در معامله گری می توان نقش دوست شما را بازی کند. به نوعی می توان گفت که ترس یکی از عوامل بسیار مهمی است که در نوع معامله و چگونگی آن تاثیر بسیار دارد. بستگی به میزان و اندازه ترس شما دارد. در صورتی که ترس شما از نوع ترس های بیش از اندازه باشد می تواند ضرر بسیار زیادی در معامله بوجود آورد در صورتی که ترس های اندک می تواند در یک معامله شما را به یک قمارباز حرفه‌ای تبدیل کند. به همین دلیل باید به این نکته در معامله گری توجه بسیار شود و همواره مد نظر شما قرار گیرد.

تمرین های روانشناسی در انواع مختلفی برای کنترل میزان ترس بکار گرفته می شوند. درصد بسیار زیادی از این تمرینات در ابتدا بر روی تغییر دادن شیوه تمرکز شما کار می کنند. این مانند زمانی است که شما مجبور هستید برای کاهش وزن خود و یا سلامتی بدنی خود به رژیم های غذایی مختلفی روی آورید. تعداد بسیار زیادی از آدم ها پس از مدتی که از رژیم های خاص غذایی استفاده می کنند دوباره به روال زندگی قبلی خود باز میگردند چرا که ترس لازم برای انجام این کار را ندارند.

حال تصور کنید که زندگی شما در خطر است. برای بازگرداندن آن به حالت طبیعی و به خاطر ترس از مرگ حاضرید هر روشی را امتحان کنید. زمانی که متوجه شوید بیماری خاصی دارید که نیاز به منع مصرف برخی مواد غذایی دارید مطمئنا دیگر از آن ماده غذایی استفاده نمی کنید. این حس ترس است که باعث می شود شما تغییری در برنامه زندگی و تمرکز خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: روانشناسی ترس در آینده

 

نقش شهود و ترس در معامله

ترس در معامله گری

ترس در معامله گری هم مانند ترس در زندگی واقعی است. ممکن است شما بارها تصمیم گرفته باشید که طبق قوانین رفتار کرده و تصمیم های خود را با توجه به قانون های معاملاتی بگیرید ولی اشتباهات قبلی خود را بارها و بارها تکرار کرده اید. در این حالت شما ترس واقعی در معامله گری را در نظر نگرفته اید. روانشناسان در این زمینه اثبات کرده‌اند که احساسات می توانند این قدرت لازم را داشته باشند تا در تصمیمات شما تغییر ایجاد کنند.

این نکته که شما به خود تلقین کنید و خود را آدم موفقی بدانید به این اندازه که واقعا موفق باشید تاثیر نخواهد داشت. تا زمانی که شما به جایگاهی نرسید که بتوانید معامله های خود را با موفقیت انجام داده و تجربه های عالی کسب کنید نمی توانید به قدرت تمرکز و تغییر خود ایمان داشته باشید. ترس از شکست و باخت می تواند منجر به موفقیت شما و تمرکز بیشتر شما در معامله گری شود.

شما می توانید با استفاده از راهکارهایی این ترس کوچک و چشمگیر را درون خود ایجاد کرده و مطابق با قوانین معامله گری عمل کنید. به همین صورت می توانید خیلی ساده معامله های خود را با موفقیت مدیریت کنید.

معامله گران از لحاظ داشتن ترس به دو گروه تقسیم می شوند:

  • معامله گرهایی که تعادل روانی ندارند چون مبتدی هستند
  • معامله گرهای حرفه‌ای که می توانند تعادل روانی در خود بوجود آورند

گروه اول چندین ترس نامتعادل دارد: ترس نتیجه شروع یک کار نو یا جدید، ترس از تمام شدن سود بازار، ترس از هدر رفتن سرمایه، ترس از نداشتن شانس، ترس از آینده و …..

ترس گروه دوم می توان گفت از ترس های متعادل است و می تواند در معامله گری بسیار مفید باشد. برای تبدیل ترس ها از گروه اول به گروه دوم نیاز به تجربه و تمرکز بسیار زیاد خواهید داشت. در ادامه می توانید با مشاهده فیلم آموزشی زیر اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *